کاموا تیراژه

در مورد نخ های موهر بیشتر بدانیم

یکی از نخ هایی که در  فصل سرد برای بافت انواع لباس، شال و کلاه، دستکش و  اشارپ، … بسیار مورد توجه قرار می گیرد، نخ های موهر است. دلیل این امر نازک و سبک بودن این نخ ها در حین داشتن گرمای مطلوب است. لطافت این نخ ها در بافت بسیار مورد توجه می باشد.

نخ های موهر

موهر از جمله نخ های مناسب برای دو فصل پاییز و زمستان است و به دلیل خاص بودن این نوع نخ می توان با آن انواع بافت های منسجم و توری را داشت. شاید به جرات بتوان گفت، یکی از انتخاب های خانم های شیک پوش استفاده از لباس های موهر است. ظرافت، زیبایی، لطافت، بالا بودن تنوع طرح و رنگ باعث شده تا از این نخ و کاموا هم در بافت پوشاک روزمره و هم در بافت پوشاک رسمی بتوان استفاده کرد. نخ های موهر را می توان به نوعی در دسته نخ های پشمی قرار داد.

این الیاف در اصل، این الیاف بسیار مرغوب از موی بلند و لطیف خرگوش آنقره و بعضی از نژاد های گوسفند و بز آنقره و یا حتی از  پپشم گوسفند مرینوس به دست می آید که قطعا هر کدام دارای کیفیت های مختلفی هستند. هرچه این نوع نخ لطیف تر و قطر کمتری داشته باشد، با کیفیت تر است. البته باید بدانید که الیاف موهر کمتر از پشم است.

نگهداری و شستشوی بافت های، بافته شده با نخ موهر

مهمترین نکته در نگهداری این نوع از بافت ها، شستشو آنها است. توصیه می کنیم برای شستشو ، آنها را به خشکشویی بسپارید. در صورتی که تصمیم دارید خودتان اقدام به شستن این لباس ها کنید از شوینده های ضعیف و آب ولرم استفاده نمایید. به آرامی با دست باید شسته شود. پس از آن با آب کاملا سرد آبکشی را انجام دهید و برای خروج آب اضافی از بافت، فشار ملایمی به آن وارد کنید. سپس آن را بر روی سطحی کاملا صاف و تمیز و در مجاورت هوای ازاد قرار دهید تا خشک شود.

پست قبلی

چه نخ و کاموایی برای بافت لباس های مجلسی دست بافت مناسبه

پست بعدی

یادگیری و توسعه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید

بایگانی‌ها