کاموا تیراژه

روش شستشوی انواع بافت با دست

یکی از دغدغه های افرادی که از انواع لباس های بافتنی استفاده می کنند شستشوی صحیح این نوع از لباس ها می باشد. یکی از روش های شستشوی بافتنی اعم از دومیل و قلاب باقی، به صورت دستی می باشد. برای این نوع شستشو نیاز به وسایل خاصی ندارید و تنها چند نکته کلیدی را باید رعایت کنید. شما می توانید شتشو صحیح را در پیج کاموا تیراژه به درستی یاد بگیرید.

روش شستشوی بافتنی با دست

برای شستشوی انواع کار های بافتنی و قلاب بافی، بر اساس اندازه کار نیاز به یک تشت ( لگن )، مایع شستشوی لباس، نرم کننده و آب ولرم مایل به سرد دارید. ظرف مورد نظر را از آب ولرم متمایل به سرد پر کنید و در آن بر حسب میزان کثیفی کار، مایع شستشو بریزید. کمی آن را هم بزنید تا در آب حل شود. در صورت تمایل می توانید کمی نرم کننده نیز به آن اضافه کنید. کار بافته شده را به آرامی در آب فرو برده و آن را با ملایمت مالش دهید (از چنگ زدن خودداری نمایید). پس از اطمینان از تمیزی لباس، همین کار را هم یک یا چند بار با آب عاری از هرگونه شوینده انجام دهید تا کاملا کف و مواد شوینده از بافت خارج شود.

سپس کمی بافتنی را فشار دهید و از میزان آب جذب شده بکاهید و سپس در یک سبد گذاشته تا آب اضافی از کار بافتنی یا قلاب بافی شما خارج شود. زمان از دست دادن آب بین یک تا سه روز بر اساس اندازه کار بافتنی شما به طول خواهد انجامید. در این مرحله بافتنی و یا قلاب بافی را که با این روش شستشو داده اید، بر روی یک سطح صاف پهن کنید. دانه ها و درز های لباس ها را با دست به خوبی صاف کنید و در صورت نیاز سوزن کشی نمایید تا خشک شود.

نکات با اهمیت

در روش شستشوی بافتنی با دست به نکات زیر دقت کنید.

  1. بهتر است به جای پودر از مایع لباسشویی استفاده نمایید.
  2. استفاده از نرم کننده دلخواه می باشد.
  3. در این روش شستشو، برخی از نخ ها کمی رنگ پس می دهند که جای نگرانی نیست.
  4. هر چقدر آب سردتر باشد، امکان پس دادن رنگ نخ کمتر می شود.
  5. در صورتیکه احساس کردید نخ شما در بدو شستشو بیش از اندازه رنگ می دهد می توانید قبل از شستشو آن را چند ساعتی در محلول آب سرد و نمک بخیسانید.
  6. حتی الامکان از آویزان کردن کار بافت خود بلافاصله بعد از شستشو خودداری نمایید. ( با رطوبت بالا ). زمانیکه تنها مقدار کمی رطوبت در کار بافت شما باقی مانده، در صورت تمایل می توانید آن را آویزان کنید تا پایه ها و دانه ها در جای خود، به درستی قرار بگیرد.
  7. شستشو و بخار دهی کمی اندازه کار بافتنی و قلاب بافی شما را بزرگتر می کند، پس در زمان بافت این مورد را در نظر داشته باشید.
پست قبلی

تفاوت نخ های اکریلیک با میکرو اکریلیک

پست بعدی

شستشوی انواع بافتنی با ماشین لباسشویی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید

بایگانی‌ها